torsdag 27 oktober 2016

Våga ta steget!

Jag tror att jag ska satsa nu. Våga kasta mig ut i det okända. Det nya. Acceptera att världen rör på sig.

Jag tror helt enkelt att jag ska sluta sätta ett komma efter "hej".

Det finns ju ingen annan människa som gör det nuförtiden. Anledningen till att jag gör det är att vi lärde oss i lågstadiet att så gör man. Men det var ju för jösse namn tidigt 80-tal. Och lärarinnan själv måste ha varit i sextioårsåldern vid den tidpunkten.

Nog för att jag brukar vara motsträvig - ja, rentav reaktionär - språkmässigt, men någon gång ibland måste man ju släppa taget och acceptera att förändring sker runt omkring en, vare sig man vill eller ej. Till och med tyskarna reviderar ju sin stavning då och då (jag sörjer fortfarande alla förlorade ß, men det är jag det).

Så hej alla därute! Nu stryker vi det där förlegade kommat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar