onsdag 9 november 2016

Överlevnadsstrategi

Okej, nu är det så här. Fullständig katastrof. Det värsta som hänt på länge. Och rimligtvis kommer det att bli värre under de åtta år han förväntas sitta. Galningen Trump.

Vad gör man nu då?

Det här kommer att låta löjligt, men det skiter jag i (jag tror inte att det är någon som läser den här bloggen i alla fall, annat än möjligen mina närmaste vänner): Jag tänker bli lite bättre själv. Lite vänligare, lite mer hjälpsam, lite mer öppen för att försöka förstå andra människor.

Sjukt nog kommer jag att tänka på Ricky Gervais i serien Derek, där han för en gångs skull spelar en oerhört sympatisk, något lite intellektuellt utmanad, person. Han säger någonting i stil med att "kindness is a kind of magic". Och det är ju det. Och Någon ska veta att det är precis vad världen behöver just nu.

Vi vet alla att SD kommer att gå framåt även här, så vi måste verkligen mobilisera all vänlighet vi har, för att försöka balansera upp världen. Jag kommer att dra mitt pyttepyttelilla strå till den sorgligt trasiga, hopplöst nedtrampade stacken.

Men först, just idag, för att uthärda den initiala smärtan: mina goda vänner Ben & Jerry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar