onsdag 23 november 2016

Tandläkartofflor

Jag har just varit hos tandläkaren och där noterade jag, för jag vet inte vilken gång i ordningen, att alla tofflor som erbjuds (eftersom man förväntas ta av sig ytterskorna) är i storlek 37 eller 41, förutom två par rejäla doningar som är i storlek 45. Själv har jag storlek 38-39, liksom gissningsvis 90% av Sveriges kvinnliga befolkning. Och visst är det väl ändå så att de flesta män har mellan 42 och 44 i skor?

Jag har tre teorier:

1. Dessa storlekar har varit på rea vid köptillfället, just eftersom ingen vill köpa dem.

2. Tandläkarpatienterna stjäl tofflor som korpar, så att de enda som blivit kvar är de i mindre populära storlekar.

3. Tandläkarna själva har tagit hem de användbara tofflorna, liksom vi kontorsråttor har en tendens att på något vis få med oss pennor och post-it-block från jobbet.

2 kommentarer:

  1. Alternativt medvetet val för att motverka tandläkarskräck? Dvs alla irriterar sig som sjutton och glömmer bort varför de är där?

    SvaraRadera